پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اعزام 110 هزار ايراني با 350 پرواز به عمره مفرده

810
0
مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به صدور 139 هزار رواديد براي عمره گزاران ايراني، از اعزام 110 هزار نفر از هموطنان به سرزمين وحي در قالب 350 پرواز خبرداد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، حسن سرخوش، مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: تاكنون 110 هزار و 846 زائر ايراني در قالب 350 پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.

وي با اشاره به بازگشت بيش از ۶۰ هزار زائر ايراني به كشور، اظهار كرد: خوشبختانه اين تعداد از زائران عمره گزار كشورمان، مناسك عمره را با موفقيت به پايان رسانده اند و هم اينك به ميهن اسلامي بازگشته اند.

سرخوش افزود: 92 پرواز عمره گزاران ايراني با شركت هواپيمايي ايران اير، 89 پرواز با شركت هواپيمايي ماهان و 169 پرواز زائران ايراني با شركت هواپيمايي سعودي انجام گرفته است.

وي ادامه داد: اطلاعات گذرنامه 202267 زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده و 139 هزار و 440 رواديد براي عمره گزاران ايراني صادر شده است.

در عمليات عمره ۹۳-۹۲ بيش از ۸۵۰ هزار زائر ايراني در قالب ۷ هزار كاروان به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

مرحله دوم پروازهاي عمره مفرده زائران ايراني از ۸ فروردين ۱۳۹۳ آغاز مي‌شود.

شايان ذكر است، عمليات اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا 5 تير ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت.

پروازهاي عمره زائران ايراني از ۲۰ ايستگاه پروازي كشور به مقصد فرودگاه‌هاي مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد.

نيمي از پروازهاي عمره گزاران ايراني با دو شركت هواپيمايي ايران اير و ماهان و نيمي ديگر با شركت هواپيمايي سعودي انجام مي‌گيرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار