پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شیراز -مدیران و عوامل حج تمتع استان فارس با شهیدان میثاق بستند

1305
2

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت فارس در آستانه هفته حج و دهه کرامت با برنامه ریزیهای صورت گرفته از طریق مدیریت حج وزیارت استان فارس در ساعت 17 روز سه شنبه مورخ 94/5/27 مراسم میثاق با شهدا در محل گلزار شهداء گمنام دارالرحمه شیراز بعد از تلاوت قرآن مچید و سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد .

در این مراسم که با حضور زینلی مدیر حج وزیارت ،دکتر شریفانی نماینده محترم مقام معظم رهبری در بعثه ، سردار مهدیار رئیس محترم ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس و تمامی مدیران و معاونین و عوامل مجموعه با تفاق خانواده های معزز شهدای کاروانهای حج تمتع سالجاری استان فارس با تجمع در گلزار شهدای گمنام دارلرحمه شیراز با شهیدان میثاق بستند .

علیرضا زینلی مدیریت حج وزیارت استان فارس در این مراسم ضمن عرض سلام و درود به ارواح طیبه پاک شهدا و سلام و درود بی کران به پیشگاه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به تمامی مدعوین خیر مقدم گفته و بیان داشت شهدا افتخار ملت ایران و مظهر تجلی و ظهور صفات عالی و متعالی هستند ایشان در ادامه افزود شهدا تنها بعنوان یک رزمنده در جبهه های جنگ نیستند بلکه اینان الگوی ما در لحظه لحظه زندگیمان و همچنین بهترین الگو جهت ارائه خدمت هستند و این عزیزان را بعنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس دانسته و اعلام کردند اینان الگوی خوب زیستن بوده و باید در همه جا به یاد آنان باشیم و در سرزمین وحی خصوصا در انجام اعمال طواف آنها را از ذهن خود خارج ننماییم و هر لحظه به یاد شهیدان والا مقام باشیم و همیشه در سختی ها و مشکلات با آنها متوسل که یقینا مشکلات رفع خواهد شد . 

زینلی در ادامه عنوان نمود: در حج امسال که با حضور بیش از  یکصد و سی کارگزار انجام می گیرد هر کدام از عوامل در حج با یاد و نام یک شهید همراه شوند.

مدیر حج وزیارت استان فارس همچنین بیان داشت : بیش از 90% ویزای حجاج صادر شده و مابقی نیز در حال انجام است و تا پایان هفته صادر خواهد شد.

در ادامه دکتر شریفانی نماینده مقام معظم رهبری در جنوب کشور نیز یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و صحبتهایی ایراد نمودند .

سردار مهدیار از عزیزان جانبار هشت سال دفاع مقدس نیز با سخنان زیبای خویش یاد و خاطره شهیدان والا مقام را گرامی داشته بیان داشت: زمانی که راه کربلا بسته بود و آرزوی رفتن به کربلا داشتیم و با ساختن گنبد و بارگاه حضرت اباعبداله "ع" به این آرزو رسیدیم و اکنون در اندیشه ساختن و بارگاه بقیع هستیم.

در ادامه رئیس ستاد بازسازی عتبات از زائرین خواستند شهدا را از یاد و خاطره خود پاک ننمایند و در سرزمین وحی آنها را زیاد یاد نمایند .

حاج کاظم محمدی نیز در مدت ده دقیقه مداحی به معنویت مراسم افزوده و حال و هوای سالن را بسیار معنوی کردند .

در پایان مراسم با قرائت میثاق نامه تمامی حاضرین با ذکر صلوات ضمن تائید آن بر سر قبور مطهر شهدا رفته با شکل بسیار زیبایی قبور را گلباران نمودند .


برای این مقاله 2 نظر ثبت شده است

یکی از مدیران

چهارشنبه, 28 مرداد,1394 :: 14:37

بسیار خوب ، اینهمه عکس از مراسم گرفتند لااقل چند تا عکس هم می گذاشتید .

یکی از مدیران

چهارشنبه, 28 مرداد,1394 :: 21:25

بسیار بسیار عالی ،و از مدیر محترم و همجنین روابط عمومی محترم و پرتلاش حج فارس سپاسگزارم.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار