چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شیراز-دیدار معاون محترم بنیاد شهید استان فارس با نمایندگان خانواده های شهدای منا فارس در دفتر مدیریت حج و زیارت استان فارس.

681
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ،در روز یکشنبه مورخ 94/12/8 جلسه ای با حضور معاون محترم بنیاد شهید استان فارس جناب دکتر محمدی و تنی چند از مسئولین بنیاد شهید استان فارس به همراه نمایندگان شهدای منا در دفتر مدیریت حج و زیارت فارس برگزار گردید.

در ابتدا جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس بیان داشت: ضمن تشکر از حضور مسئولین بنیاد شهید و خانواده های معزز شهدا در قالب کارگروه شهدای منا ،خواستار عنایت ویژه نسبت به پیگیری امورات این عزیزان توسط بنیاد شهید با همکاری سازمان حج گردید.

همچنین ایشان در ادامه مطرح نمود: با توجه به مصوبه شورای شهر در نامگذاری بلوار و خیابان هایی تحت عنوان شهدای منا نامگذاری می شود  و پیشنهاد شده پارکی تحت عنوان زیارت ساخته شود که قسمتی از آن را تحت عنوان شهداء حج داشته باشیم و مصوب بر اینکه در برنامه های آینده میثاق با شهداء حج در هفته حج داشته باشیم.

سپس در ادامه این جلسه جناب دکتر محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جناب زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس عنوان نمود: از ابتدا خود را در کنار خانواده ها می دیدیم بدلیل اینکه واقعه ناگواری بود و خدا را شاکریم که این تفاهم نامه منعقد شد و مصداق شهید به این عزیزان داده شد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه با توجه به  درخواست های خانوادهای معزز شهداء ، در سنگ قبر عنوان "شهید منا" درج می گردد افزود: در خصوص خانواده های بی سرپرست در تفاهم نامه اشاره ای به آن نشده و بیشترین موارد تفاهم نامه مسائل فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: در قالب طرح "سپاس " که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی)عنوان گردید مجموعه بنیاد شهید از خانواده های شهداء دیدار می کنند و در برنامه بنیاد شهید این بازدید در نظر گرفته شده است  که صورت می پذیرد و بحث شهداء منا در این قالب قرار می گیرد و در این دیدار ها مسائل و مشکلات بررسی و دنبال می شود.

در پایان جناب ناصری فرزند یکی از شهدای منا به نمایندگی از طرف سایر خانواده های معزز شهدای منا فارس ، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم سازمان حج و زیارت، معاونین محترم سازمان حج و زیارت و مدیر حج و زیارت استان فارس ، خواستار بررسی و پیگیری امور توسط بنیاد شهید شد و از ایزد منان توفیق روز افزون به تمام مسئولین سازمان حج و زیارت خواستار شد.

و نهایتا"جلسه  با پرسش و پاسخ از مسئولین بنیاد شهید و با صلوات بر محمد (ص)و آل محمد(ص) خاتمه یافت.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار