پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

حضور مدیر حج و زیارت استان فارس در مراسم دیدار مدیران استان با حضرت آیت الله ایمانی (( نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه معزز شیراز)).

1810
0

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، امروز شنبه مورخ 1395/1/7 مراسم دیدار مدیران استانی با حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه معزز شیراز به مناسبت تبریک سال نو ، در محل دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز شیراز صورت گرفت؛که مدیر حج و زیارت استان فارس به همراه چند تن از کارکنان در این مراسم شرکت نمودند.

در این مراسم سه نفر از مدیران استان فارس اعم از مدیر صنعت،معدن،تجارت ،مدیر راه آهن و مدیر حج و زیارت جهت ارائه گزارش مختصری از عملکرد مشخص شدند که ، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس در ابتدا ضمن تبریک سال نو و نیز با توجه به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نام "اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل" و همچنین با اشاره به اینکه  ابتدا و انتهای سال 95 مزین شده با نام بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ، گزارشاتی در مورد عملکرد حج و زیارت استان فارس به شرح ذیل عنوان نمودند:

1- با توجه به مصوبات هیئت وزیران و شورای عالی امنیت ملی و دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و استفتائات اخذ شده از مراجع عظام ثبت نام و اعزام زائرین با توجه به دارا بودن امنیت از وظایف ذاتی سازمان حج و زیارت می باشد ، لذا مدیران محترم استان لازم است ضمن انجام تدابیر لازم دقت فرمایند تا افراد سودجو که در ادارات مراجعه می کنند به مراجع قضایی معرفی نمایند و حتما" جهت ثبت نام و اعزام زائرین ایشان را به دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز حج و زیارت در سطح استان راهنمایی نمایند.

2- در سال گذشته با توجه به حادثه غم بار منا در دیدار و دلجویی از تمام خانواده های معزز شهدای منا در استان فارس ، سرکشی صورت گرفت.

3- درخواست از شورای شهر مبنی بر نامگذاری معبر یا خیابانی به نام شهدا منا که در حال پیگیری و اقدام است.

4- افزایش صد در صد اعزام زائرین به عتبات عالیات ؛که در هفته 41 کاروان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

5- در ایام اربعین سال گذشته به تعداد 64000 نفر زائر عتبات عالیات توسط حج و زیارت استان فارس ویزا دریافت نمودند.

6- با توجه به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به نام سال " اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل " ، خصوصی سازی و اقتصاد زیارتی در حج و زیارت نهادینه شده و امسال نیز قطعا" با عنایت به تذکرات معظه له انشاءالله اقدامات لازم صورت می پذیرد و در تلاش هستیم تا تمام زائرین را در زیر چتر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برنامه ریزی نموده و انشاءالله بصورت قانونمند به این سفر معنوی اعزام نماییم.

7- انشاءالله به زودی در صدد هستیم تا طرح نوین عتبات را پیاده سازی و اعزام های 2 روزه و 3 روزه مورد نیاز زائرین راه اندازی نماییم؛که اقدامات تکمیلی آن مجددا" اطلاع رسانی خواهد شد.

8- استان فارس دارای 140 دفتر و شرکت زیارتی مجاز می باشد و همچنین بیش از 3000 کارگزار خادم و خدمتگزار مردم دارد که همگی آماده ارائه خدمات مناسب و در شان زائرین سطح استان می باشند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار