پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فارس : برگزاری سومین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا

424
0

سومین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولین استانی بعنوان عضو ستاد در همکاری برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا در فارس تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، راس ساعت 9 صبح روز شنبه مورخ 95/6/6 سومین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا در محل ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد.

در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

سپس محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی با بیان اینکه در سال گذشته و در ایام برگزاری موسم حج اتفاق ناگوار در روز عید قربان رخ داد و قریب به 500 نفر از زائرین بیت الله الحرام در حرم امن الهی به شهادت رسیدند و همچنین با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه یاد و خاطره شهدای منا نباید فراموش شود افزود : امسال اولین مراسم سالگرد شهادت می باشد ، بر همین اساس ستادی تشکیل گردیده که هم در سطح کشوری و هم در سطح استانی مراسم خاصی برگزار می گردد؛ لذا تمامی دستگاها به نحوی می بایست حضور داشته باشند.

همچنین راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در جلسه بزرگداشت شهدای منا فارس بیان داشت : هدف اصلی از برگزاری این مراسم بزرگداشت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر منا و ترویج فرهنگ شهادت است.

وی در ادامه برنامه هایی را در امر برگزاری آئین بزرگداشت شهدای منا عنوان نمود و افزود : پیگیری و انجام امور اطلاع رسانی در امر برگزاری این مراسم بزرگداشت توسط صدا و سیما و رسانه های محلی می باشد و با هماهنگی شهرداری در مکان هایی که در اختیار بنیاد شهید هست میلبردها و بنرهای یادمان ها درسطح شهر نصب می شود.

در ادامه این جلسه زینلی مدیر حج و زیارت استان ضمن تقدیر و تشکر از روحانیون معزز ، بنیاد شهید ، نمایندگان و مسئولین استانی و خانواده های معزز شهدای منا در همکاری یرگزاری این آئین بزرگداشت افزود : با توجه به نامگذاری شیراز توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بعنوان سومین حرم اهل بیت ،می بایست تمامی کارها و برنامه های این آئین بزرگداشت شهدای منا با مرکزیت حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) باشد و همچنین میزبان این برنامه ها نیز می بایست با حضور خانواده های معزز شهدا منا صورت بگیرد.

شایان ذکر است در این جلسه ضمن تشریح موضوع و مصوبات و با توجه به اهمیت موضوع و وظایف سازمانی هر دستگاه وظایفی به هر دستگاه واگذار گردید و مقرر شد دستگاهای متبوع تمام تلاش خود را در راستای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم انجام دهند.

یادآور می شود در مراسم حج سال گذشته بدلیل سو مدیریت حکام عربستان سعودی در منطقه منا جمعی از حجاج ایرانی و دیگر کشور های مسلمان کشته شدند که تعداد 50 نفر از این حجاج مربوط به استان فارس بود.

در جلسه فوق جمعی از مسئولین و نمایندگان محترم و دستگاهای استانی به عنوان عضو ستاد در همکاری و امر برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا اعم از : دفتر امام جمعه معزز شیراز ،نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حج و زیارت استان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مدیر حج و زیارت ، نماینده آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صداو سیما مرکز فارس ، فرماندهی نیروی انتظامی ، خبرگزاری ایرنا ، و چندتن از خانواده های معزز شهدای منا حضور داشتند.

                                                                                                                                                   روابط عمومی حج و زیارت فارس

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار