پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فارس : برگزاری چهارمین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا

363
0

چهارمین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا در استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، راس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 95/6/11 چهارمین جلسه کنگره بزرگداشت شهدای منا به ریاست راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل ساختمان اداری بنیاد شهید برگزار شد.

در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

این جلسه با حضور مدیریت حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در حج و زیارت فارس و نیز با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان محترم دستگاهای استانی به عنوان عضو ستاد در هماهنگی و امر برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدرمنا اعم از: دفتر امام جمعه معزز شیراز ، معاون بنیاد شهید، نماینده آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما مرکز فارس ، فرماندهی نیروی انتظامی ، خبرگزاری ایرنا و چند تن از خانواده های معزز شهدا منا صورت گرفت و در مورد راهکارها و مصوبات در برگزاری هر چه بهتر این بزرگداشت مباحثی مطرح گردید.

راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت : به مناسبت سالگرد شهادت شهدای فاجعه منا ، با همکاری دستگاهای مرتبط تلاش می کنیم مراسمی در خور شان این مهاجران الی الله در استان فارس برگزار شود و هدف از این مراسم ترویج فرهنگ شهادت است .

زینلی نیز در ادامه با بیان اینکه هدف از برگزاری این بزرگداشت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر منا است افزود : این مراسم از 13 شهریور ماه آغاز و تا 22 شهریور ماه با برنامه های متنوع اعم از نصب ماکت نمادین کعبه و برگزاری دعای عرفه و برپایی نمایشگاه شهدای منا در صحن حرم مطهر شاهچراغ "ع" و نامگذاری معابر و خیابانها با نام شهدای منا و ....انجام می گیرد.

شایان ذکر است در این جلسه نماینده هر کدام از دستگاهای مرتبط ، گزارش از وظایف سازمانی هر دستگاه در برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم اعلام داشتند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار