پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فارس : سفر یک روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج و زیارت و هیئت همراه به شیراز سومین حرم اهل بیت"ع" در ایران اسلامی.

2424
118

 "هم اندیشی معاون محترم وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت با کارگزاران و مدیران حج تمتع 1396 حج و زیارت استان فارس"

   جلسه هم اندیشی با حضور حمید محمدی معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج و زیارت ،

اسداللهی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، شرافتی مدیرکل اداره ارزشیابی و بازرسی سازمان ، نصیری میرکل حراست سازمان ، زینلی مدیر حج و زیارت فارس ، کارگزاران، مدیران حج تمتع96 و مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی حج و زیارت استان صورت گرفت.


این جلسه هم اندیشی با حضور حمید محمدی معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج و زیارت  ،اسداللهی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، شرافتی مدیرکل اداره ارزشیابی و بازرسی سازمان ، نصیری میرکل حراست سازمان ، زینلی مدیر حج و زیارت فارس ، کارگزاران، مدیران حج تمتع96 و مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی حج و زیارت استان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، امروز چهارشنبه مورخ 96/02/20 راس ساعت 10 صبح جلسه  هم اندیشی معاون محترم وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت با کارگزاران و مدیران حج تمتع 96 استان فارس در محل سالن شهیدآیت اله دستغیب واقع در حرم مطهر حضذت احمد بن موسی شاهچراغ "ع" برگزار شد.

 ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سپس پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و قیام حاضرین به احترام این سرود ارزشمند آغاز شد.

 

علیرضا زینلی در ادامه با ذکر صلوات بر محمد"ص" و آل محمد"ص" ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش به مناسب فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت ، حضرت حجت بن الحسن العسکری مهدی موعود"عج" تشریف فرمائی معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج و زیارت جناب آقای محمدی و هیئت همراه ، به شیراز سومین حرم اهل بیت"ع" در ایران اسلامی خیر مقدم گفته و از حضور نماینده بغثه مقام معظم رهبری"مدظله العالی در منطقه فارس ،مدیران محترم دفاتر و شرکت های زیارتی ،مدیران کاروان های حج تمتع سالجاری ،کارگزاران خدوم و زحمت کش و .... تشکر نموده و نیز خیر مقدم گفت.

مدیر حج و زیارت استان در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته  توسط حج و زیارت استان ارائه نمود و بیان داشت : از همکاری های صمیمانه و رهنمودهای ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شیراز حضرت آیت اله ایمانی ، تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی"ع" حضرت آیت اله دستغیب (دامت التوفیقاته)، مهندس افشانی استاندار فرهیخته فارس، مسئول محترم نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری"مدظله العالی" در منطقه فارس جناب دکتر شریفانی و کارگزاران و عوامل خدماتی کاروانها تشکر و قدر دانی نمودند.

  همچنین در ادامه حمید محمدی معاون محترم وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت سخنرانی نمودند و نکاتی مهم در خصوص حج تمتع 96 به مدیران حج تمتع سالجاری متذکر شدند/.

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع کارگزاران و مدیران حج تمتع سالجاری  با بیان اینکه حج تمتع 96  بایستی از اهمیت بالایی برخوردار باشد گفت: مدیران حج دستورالعمل و بخشنامه های سازمان را به دقت مطالعه کنند و در آگاهی و توجیه زائرین کوشا باشند.

محمدی در این جلسه ابراز امیدواری کرد و افزود : با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش همه دست اندرکاران حج، زائران ایرانی عزتمندانه و در کمال امنیت و آرامش به حج مشرف شوند.


ریاست سازمان حج و زیارت با اشاره به شرایط و انتخاب مدیران حج تمتع اظهار داشت : امسال در حج  بنا داریم که از افراد با تجربه و توان بالا و همچنین افراد برخوردار از سلامت کامل جسمی استفاده کنیم و این موارد مهم باید مد نظر کارگزاران زیارتی ما نیز باشد.

وی در ادامه بیان داشت:  برنامه ریزی کرده ایم که فردا پنجشنبه اسامی کاروان ها و قیمت ها را اعلام کنیم و خیلی کوشیدیم که قیمت های امسال نسبت به 2 سال قبل (سال 94) تغییری نداشته باشد.

ایشان در ادامه اضافه کرد: اگر هم تغییری در قیمت کاروان ها باشد تنها از بابت افزایش و بهبود خدمات رسانی از جمله تهیه و پیش بینی چادرهای کولردار در عرفات به جای چادرهای معمولی با توجه به گرمای شدید است.

حمید محمدی با اشاره به اینکه قیمت‌ها و اسامی کاروان‌ها از امروز اعلام می‌شود، اظهار داشت: امسال ۶۰۰ کاروان در سراسر کشور از ۹مرداد تا سوم شهریور کار اعزام زایران را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: علیرغم مشکلات سیاسی بین دوکشور در توافق نامه صورت گرفته با کشور عربستان حفظ کرامت، عزت و امنیت زائران در اولویت قرار دارد.

محمدی خاطرنشان کرد:‌ مدیران کاروان‌ها و کارگزاران حج در صورتی که به مشکلی روبه‌رو شدند به مسئولان سازمان اطلاع دهند تا نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام شود.


رئیس سازمان حج و زیارت، درباره استفاده حجاج از مچ بند هم گفت: بحث استفاده حجاج از مچ بند را اتفاقا ما دنبال می کنیم نه دولت عربستان چرا که با توجه با بالا بودن میانگین سنی حجاج ما، استفاده از این مچ بندها کمک خواهد کرد که مشکلی برای حجاج ما ایجاد نشود و در صورت بروز مشکل به سرعت وارد عمل شویم
.

محمدی در بیان سخنان خود، از کارگزاران و مدیران کاروان ها خواست که در خصوص مسائل و مشکلاتی که در جریان حج ممکن است برای زائران ایجاد شود به آنها آگاهی دهند تا در صورتی که در آنجا با کمبود و مشکلی مواجه شدند آمادگی لازم را داشته باشند.

محمدی  با اشاره به زمان اعزام حجاج در مرداد ماه سالجاری گفت:‌اعزام زائران خانه خدا برای شرکت در مراسم حج امسال از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و 86 هزار و 500 زائر ایرانی به حج امسال اعزام خواهند شد که این تعداد در مقایسه با سال 94 که 64 هزار زائر ایرانی به حج مشرّف شدند 35 درصد افزایش نشان می دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تلاش مجموعه های مختلف، امسال شاهد برگزاری یک مراسم حج باشکوه، عزتمند و توام با آرامش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است باشیم.

رئیس سازمان حج  و زیارت گفت: در جریان مذاکرات حج با طرف سعودی تاکید شد که موضوع حج از مسائل سیاسی کاملا جدا شود و در این مذاکرات دغدغه ها و مطالبات رهبری و مسئولان را مطرح کردیم و سرانجام نیز موفق شدیم آنچه را که می خواستیم بدست آوریم و مسیر حج امسال هموار شود.

ایشان گفت :با توجه به اینکه در سال 95 ما هیچ اعزامی به حج نداشتیم این فاصله یک ساله سبب شده که برخی زیرساخت ها از دست برود.این موضوع باعث شد در بحث آماده سازی برخی زیرساخت های مورد نیاز حدود چهار ماه دیرتر از دیگر کشورها وارد صحنه شویم.

رئیس سازمان حج وزیارت بیان کرد:به همین دلیل مجموعه دست اندرکاران امورحج امسال کوشش وتلاش بیشتری خواهند کرد و مسائل مربوط به حج و زائران را با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد.


رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه برگزاری همایش کارگزان حج استان فارس در گفتگو و در پاسخ به سوالات خبرنگار صدا و سیما و خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریها گفت: امسال سهمیه حج تمتع سال 96 با افزایش 35 درصدی همراه است و 86 هزار و 500 زائر به خانه خدا اعزام می‌شوند که این رقم در سال 94 بالغ بر 86 هزار نفر بود.

حمید محمدی با اشاره به اینکه قیمت‌ها و اسامی کاروان‌ها از امروز اعلام می‌شود، اظهار داشت: امسال ۶۰۰ کاروان در سراسر کشور از ۹مرداد تا سوم شهریور کار اعزام زایران را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: علیرغم مشکلات سیاسی بین دوکشور در توافق نامه صورت گرفته با کشور عربستان حفظ کرامت، عزت و امنیت زائران در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره وضعیت اعزام حجاج به حج عمره نیز گفت: تعلیق عمره به دلیل حادثه‌ای بود که در فرودگاه جده رخ داد که مأمورین خاطی در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند و سعودی‌ها شرایط پیشنهادی ایران را در خصوص حج عمره پذیرفته‌اند، اما با بررسی دقیق در زمان حج تمتع در صورت فراهم بودن شرایط، اعزام به حج عمره نیز انجام می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران درباره وضعیت پرداخت دیه جانباختگان منا در حج تمتع سال 94 گفت: موضوع دیه جانبختگان توسط عربستان سعودی در حال پیگیری است و هنوز چیز مشخصی اعلام نشده است.

محمدی اظهار داشت: بروز حادثه منا به دلیل عدم رعایت مقرارت از سوی مسولان حج عربستان بود و باید براساس قاعده پول دیه بعنان حق الناس پرداخت شود
.


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه انجام عملیات بازسازی در مدینه سبب کاهش ظرفیت اسکان زائران شده است، افزود: مجموعه تخت‌های موجود برای اسکان زائران در مدینه 280 هزار تخت است در حالی که تخت‌های موجود 110 هزار تخت است که این امر باعث کاهش مدت اتقامت از 7 روز به 5 روز در مدینه می‌شود.

محمدی ابراز داشت: پایین‌ترین قیمت حج امسال 9 میلیون و 700 هزار تومان است و بالاترین قیمت در بالاترین سطح 13 میلیون و 400 هزار تومان است که تفاوت قیمت به دلیل هتل محل اقامت و پروازی است که در فرودگاه مدینه است یا جده.

علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت فارس هم نیز در گفتگو و در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما و خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها گفت: امسال از استان فارس سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۰ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شود.

این جلسه در پایان جلسه با پرسش و پاسخ کارگزاران ، مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی ،مدیران حج تمتع  و معاون وزیر ارشاد و ریاست سازمان حج و زیارت خاتمه یافت.

شایان ذکر است حمید محمدی و همراهان در بدو ورود به شیراز به زیارت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(علیه السلام) مشرف شدند.


__ دیدار معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز شیراز

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه باتفاق علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان بعد از اتمام جلسه هم اندیشی با حضرت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه معزز شیراز دیدار کردند و در نماز جماعت که در محل نمازخانه دفتر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد شرکت نمودند.


__ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و  رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود در این سفر به شیراز سومین حرم اهل بیت "ع" با مهندس محمدعلی افشانی  استاندار فارس دیدار و مذاکره کردند.

افشانی استاندار فارس با تاکید بر این مطلب که باید در کنار اعزام حجاج به عتبات عالیات و حج نسبت به حضور زائران دیگر کشورها اقدام شود ابراز داشت: در جذب گردشکر نسبت به آنچیزی که باید باشیم فاصله زیادی داریم

افشانی با بیان اینکه مسولان حج مسولیت سالم بردن و برگردانند حجاج هستند افزود: تشویق تنها نباید به رفتن هم طنان به عتبات و حج باشد باید این تشویق دو طرف صورت گیرد تا با حضور زایران دیگر کشورها شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال باشیم.



__امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و صاایران / رونمایی از سامانه شناسایی زائر در شیراز


در ادامه دیدارها حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت باتفاق هیئت همراه و مدیر حج و زیارت فارس از شرکت صنایع الکترونیک در شیراز بازدید کردند و تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و  شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) به امضا رسید.
حمید محمدی در بازدید از شرکت صاایران در شیراز ، از سامانه شناسایی زائر و خط تولید مچ بندهای الکترونیکی حجاج رونمایی کرد.
 امروز در آستانه نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ، تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و شرکت صاایران پیرامون طراحی و تولید بومی سامانه شناسایی زائر به امضا رسید.


 __ادای احترام و فاتحه خوانی رئیس سازمان حج و زیارت بر مزار شهدای مظلوم فاجعه منای استان فارس

 در پایان دید و بازدید ها حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت باتفاق هیئت همراه و زینلی مدیر حج و زیارت فارس با حضور بر مزار شهدای مظلوم فاجعه منای استان فارس، ادای احترام و فاتحه خوانی کردند.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            روابط عمومی حج و زیارت استان فارس

برای این مقاله 118 نظر ثبت شده است

Joseph

یکشنبه, 28 بهمن,1397 :: 06:53

Yeezy Boost

Christian Louboutin Sale

Pandora Jewelry

Pandora Bracelet Charms

Valentino Shoes

Nike Factory

Nike Shoes For Men

Puma Shoes Outlet

Kanken Backpack

Adidas Ultra Boost Uncaged

Air Max 98

Adidas Yeezy

Adidas Store

Balenciaga Shoes

Nike Outlet UK

Ferragamo Shoes

Mens Basketball Shoes

Nike Running Shoes

Christian Louboutin

Pandora

Red Bottom Shoes

Adida

Adidas Shoes

Adidas Ultra Boost

Pandora Jewelry Official Site

Nike Outlet Store Online

Nike UK

Pandora Bracelets Clearance

Pandora UK

Valentino Sandals

Adidas Superstar Shoes

Yeezy

Air Max 98

Asics Outlet

Yeezy Boost 350

Nike Factory

Timberland Shoes

Adidas UK

Air Max 270 Women

Yeezy 500

Fjallraven Kanken Backpack

Pandora UK

Adidas Trainers Sale

Yeezy Supply

Asics Running Shoes For Men

Nike Sneakers For Men

Adidas Yeezy

Adidas NMD

Adidas Outlet UK

Air Max 2019

Adidas Shoes Outlet

Adidas Trainers

Pandora Rings Official Site

Shoes For Women

Pandora

Nike Air Max 270

Adidas Outlet

Pandora Charms

Asics Shoes

Nike Air Max 270 Womens

Adidas Shoes For Men

Red Bottom Heels

Pandora Charms

Adidas Superstars

Christian Louboutin shoes

Nike Clearance

Nike Outlet Store Online Shopping

Nike Trainers

Fitflops Sale Clearance

Pandora Outlet

Adidas Yeezy

Nike Shoes Outlet Online Store

Air Jordan 11

Jordans Shoes

Air Max 97

Pandora Necklace

Nike Clearance Store

Nike Shoes Outlet Online

Asics Shoes Outlet

Pandora Jewelry

Nike Outlet Online

Air Max 270

Nike Air Max 270 Women's

Timberland Outlet

Adidas Originals Superstar

Pandora Jewelry

Nike Store Online

Pandora

Sneakers Website

Fila Sneakers

Nike Shoes

Golden Goose

Ultra Boost

Yeezy

Nike Factory

Nike Outlet Store Online

Nike Cortez Women

Yeezy Shoes

Adidas EQT Support Adv

Pandora Charms

Adidas Sneakers For Men

Pandora Jewelry Black Friday Deals 2019

Christian Louboutin Shoes

Asics Running Shoes

Valentino Shoes

Cheap Basketball Shoes

Off White Nike

Air Max 720

Adidas Store

Adidas Shoes Women

Nike Shoes For Men

Adidas Superstar

Longchamp Bags

Lebron James Shoes

Balenciaga

Pandora Charms

Pandora Charms

Nike Factory

Pandora Jewelry Outlet

Nike Outlet Store Online Shopping

Adidas Sale

Nike Sneakers

Ultra Boost

Yeezy Sneakers

Nike Factory Outlet Store Online

NMD

Timberland Shoes

Skechers Sneakers

Air Max

New Shoes

Pandora Charms Sale Clearance

Louboutin Shoes

Jordans Shoes

Adidas Yeezy Boost 350 V2

Pandora Jewelry Official Site

Adidas Yeezys

Mens Nike Shoes

New Nike

Nike Shoes

Goyard Bags

Red Bottom

Hermes Birkin Handbags

Pandora Bracelet

Yeezys Shoes

Nike Outlet Online

Off White Presto

Lebron 16

Christian Louboutin

Nike Shoes

Louboutin Shoes

Stan Smith Adidas

KD 11

Pandora Charms

Adidas Ultra Boost

Adidas Trainers

Asics Shoes

Moncler Outlet

Nike Air Max 270

Nike Cortez

Nike Men's Running Shoes

Pandora Earrings

NMDS

Adidas Sneakers

Adidas Yeezys

Nike Store

Adidas Originals Shoes

Timberland Shoes

Asics Outle

Timberland Outlet

Air Max 2019

Air Max 720

Nike Shoes For Men

Nike Running Shoes For Women

Vans

NMD

Red Bottoms Louboutin

Pandora Charms

Yeezy Boost 350

Nike Air Max 95 Essential

New Nike

Puma Store

Timberland Boots

Nike Trainers

Nike Trainers

Fjallraven Backpack

Adidas NMD R1

Asics Running Shoes

Goyard Handbags

Hermes Belt Women

Pandora Rings

Fila Disruptor 2

Ferragamo Shoes

Adidas EQT

Nike Shoes

Nike Air Max 95

Adidas Outlet Online

Goyard Bags

Christian Louboutin

Nike Outlet

Kevin Durant Shoes

Nike Outlet

Nike Sneakers

Nike Air Max Trainers

Nike Outlet Online

Christian Louboutin

Louboutin Outlet

Adidas Yeezy 500

Nike Outlet Store

Adidas NMD

Adidas NMD

Adidas Yeezy

Nike Running Shoes

Fila Shoes For Women

Nike Air Max 2019

New Adidas 2019

Pandora Jewelry

Red Bottoms Louboutin

Ferragamo

Nike Air Max 270 Womens

Jordan Shoes

Adidas Originals Superstar

Jordan 1

Adidas Outlet UK

Nike Outlet UK

Jordans Sneakers

Stan Smith Adidas

Nike Outlet Store Online

Asics Shoes

NMD

Pandora Jewelry Outlet

Nike Sneakers For Men

Nike Outlet Online

Adidas Store

Yeezy Shoes

adidas eqt support ultra pkpara caballeros vinwhtftwwhtcnegro

شنبه, 25 اسفند,1397 :: 06:35

new balance nb 265 walking shoes men2017 le coq sportif quartz mens trainers white navyvans sk8 hi slim skate shoes 55 liked polyvore shoes sneakers waist trainer hi top sneakers wohigh top trainers i leatherunder armour ua speedform apollo vent sneakers military green men footwearunder armour s
adidas eqt support ultra pkpara caballeros vinwhtftwwhtcnegro http://www.tpavlova.com/speed/adidas-eqt-support-ultra-pkpara-caballeros-vinwhtftwwhtcnegro

nike lebron 11 low university red obsidian release date

دوشنبه, 27 اسفند,1397 :: 07:20

st camo shark sweat pants sweat pants shark green new bape free shippingbape camo parka bomber jacketnike air penny 2 atlantic blue now complexsafety jacket hi vis bomber adjustable hood waterproof
nike lebron 11 low university red obsidian release date http://www.newsmobo.com/hat/nike-lebron-11-low-university-red-obsidian-release-date

soccer beanie hat and scarf sets south africa red black green id2387

دوشنبه, 27 اسفند,1397 :: 10:37

adidas real madrid trucker cap futfanaticssailor cap wool black chaneltrendy and fun fur pom pom beanieelehelm hats new color caps hat borsalino womens hat cap and clean
soccer beanie hat and scarf sets south africa red black green id2387 http://www.sabavinc.com/shame/soccer-beanie-hat-and-scarf-sets-south-africa-red-black-green-id2387

kaiser 5 team astro black white

دوشنبه, 27 اسفند,1397 :: 12:53

adidas shoes colorsadidas orange leather high top basketball sneakers apecomfort natural manual breast pumponfeet nike air monarch iv all black 415445 001 review sneakers.by
kaiser 5 team astro black white http://www.skofeikom.com/emergency/kaiser-5-team-astro-black-white

womens ladies converse shoes uk

دوشنبه, 27 اسفند,1397 :: 22:21

womens air jordan 6 releasewomens adidas samba run smallwomens nike air max blue and purplewomens new balance 247 champs
womens ladies converse shoes uk http://www.raobanxehoi.com/tour/womens-ladies-converse-shoes-uk

clean customs custom made banned air jordan 1s by the shoe surgeon

دوشنبه, 27 اسفند,1397 :: 22:32

sale asics gel lyte iii birch birchnew balance mens fresh foam cruz greynew balance heritage classic 1300 encap size 11new balance size 12 5 m490cl3 mens orange
clean customs custom made banned air jordan 1s by the shoe surgeon http://www.laughinglust.com/edition/clean-customs-custom-made-banned-air-jordan-1s-by-the-shoe-surgeon

cheap crew neck sweaters

ﺳﻪشنبه, 28 اسفند,1397 :: 00:40

low heel court shoeshigh neck loose dress burgundyuk trainers adidas superstar bean redadidas kids apparel
cheap crew neck sweaters http://www.elsaqya.com/double/cheap-crew-neck-sweaters

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار