پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است / حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است

4591
144
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت و سرپرست زایران ایرانی ؛ نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج را نگاه فرامذهبی و فرا فرقه ای دانست و خاطرنشان کرد: مسائل فرقه ای و مذهبی و تفرقه افکن نباید در حج مطرح شود و همه باید در کنار کعبه معظمه وحرم مطهر نبوی؛ عزت و عظمت اسلام را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر که روز جمعه در جمع هزاران نفر از زایران خانه خدا از استان تهران در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی سخن می گفت ؛ تصریح کرد : برخی سخنرانان وهابی که مطالبی علیه حجاج ایرانی داشته اند از مفتیان داعش هستند نه حرمین شریفین.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای برهم زدن وحدت و همبستگی مسلمانان اظهار داشت : برخی از وهابی ها سعی در تحمیل عقاید خود دارند از این رو زایران باید با هوشیاری و درایت مراقبت نمایند تا تنشی بوجود نیاید.

نماینده ولی فقیه بحث عزت ، امنیت و سلامتی حجاج را از اولویت های اصلی نظام در برگزاری و انجام حج تمتع 96 دانست و گفت : باتوجه به حوادث حج سال 94 ؛ امسال تفاهمنامه جدیدی میان ایران و عربستان سعودی امضا و مبادله شده و وزیر حج عربستان نیز دراین تفاهمنامه تاکید کرده است که همه امکانات مادی و نیروی انسانی خود را برای ارایه خدمات و تامین امنیت زایران ایرانی بکار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود : براساس تاکیدات وزیرحج عربستان ؛ تا زمانیکه زایران ایرانی در عربستان حضور دارند ؛ عزت ؛ امنیت و کرامت آنان حفظ خواهد شد و با توجه به تدابیر و هماهنگی های انجام شده در تلاشیم حج امسال به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی فضاسازی های انجام شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه حج ؛ هدف از این فضاسازی ها را ایجاد نگرانی و اضطراب در بین زایران و متشنج ساختن فضا عنوان کرد و گفت : در روزها و هفته های اخیر مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که همگی دروغ ، خیانت و خلاف واقع بود.

سرپرست زایران ایرانی خانه خدا ؛ منشا برخی از فضاسازی ها و ایجاد نگرانی ها در فضای مجازی درخصوص حج امسال را در خارج از کشور دانست و گفت : بارها اعلام کرده ایم که حج فریضه ای الهی و واجب است و نمی توان پول آن را برای امور  دیگر هزینه کرد و فرد مستطیع حتی اگر از دنیا برود ؛ باید به نیابت از او حج انجام شود.

وی گفت:باوجود این همه فضاسازی ها؛ بحمدالله با اعتمادسازی ایجاد شده ؛ زایران باهوشیاری و درایت نسبت به ثبت نام درکاروانها اقدام کردندو به موقع مقدمات فراهم شده و ان شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به شعار حج امسال " حج؛ معنویت، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی " گفت: همه تلاش و مساعی خویش را برای تحقق تقویت وحدت و انسجام  اسلامی بکار خواهیم بست و امیدواریم با دست پر و حج مقبول از این سفر به میهن بازگردیم.

وی همچنین نظم و انضباط زایران ایرانی در موسم حج را مثال زدنی توصیف کرد و گفت : زایران ایرانی امسال نیزهمانند سالهای گذشته محکم؛ منظم وبا درایت وآرامش کامل درحج تمتع حضور خواهند داشت و بارها مسئولان سعودی درملاقات ها به همکاری، انسجام ونظم زایران ایرانی صحه گذاشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات اجرایی درخصوص اعزام زایران به خانه خدا در چارچوب تفاهمات انجام شده میان ایران و عربستان اشاره کرد و گفت : صدور ویزای الکترونیکی زایران از روز گذشته آغاز شده و برغم قطع شدن روابط سیاسی میان طرفین ؛ قرار است 10 نفر از نیروهای وزارت خارجه به منظور انجام و ارایه خدمات کنسولی در موسم حج حضور داشته باشند.

وی افزود: : در چند گذشته با سعودی ها صحبت کردیم تا حج را از روابط دو جانبه سیاسی جدا کنند وآنها عملا این موضوع را پذیرفته اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امسال به دلیل برخی شرایط خاص و توافقات انجام شده مراسم دعای کمیل و دیگر تجمعات در محل اسکان زایران ایرانی برگزارخواهد شد ؛ ادامه داد : ان شاءالله در سالهای بعد توافقات و تفاهم های جدیدی در این مورد صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خطاب به افرادی که می گویند ما نگرانیم، گفت : چرا هفت میلیون نفر به سایر کشورهای دنیا سفر می کنند و شما نگران نمی شوید وبه آنها نمی گویید پول سفر را خرج فقرا کنند اما به حج که میرسد از حجاج متدین می خواهید که پول آن را به فقرا بدهند، آیا شما انصاف دارید که با حجاج بیت الله الحرام این گونه برخورد می کنید؟

سرپرست حجاج ایرانی همچنین به برخی فضاسازی درباره استفاده زائران از مچ بندهای الکترونیکی درحج امسال اشاره کرد و گفت: این موضوع را بارها در رسانه ها و مجلس توضیح داده ایم و هدف از استفاده از این مچ بندها ارائه خدمات بهتر به زائران است. 

وی توضیح داد : موضوع استفاده از مچ بندها مساله ای است که از سال ها قبل مطرح بوده است اما برخی استفاده از این مچ بندها را به نحوی منعکس کردند که قرار است به حجاج دستبند بزنند ، چرا در ایران برخی با خدمتگزاران به زائران که بدون هر گونه توقعی کار می کنند رفتاری این چنین دارند ؟ 

وی با بیان اقدامات صورت گرفته درخصوص حمل و نقل و اسکان زایران بیت الله الحرام گفت : براساس هماهنگی های انجام شده زایران با پروازهای سعودی و ایرانی جابجا خواهند شد و همه تمهیدات لازم برای اسکان زایران در هتل های مناسب  و باکیفیت در مدینه منوره و مکه مکرمه و نیز اسکان و استقرار زایران در سرزمین منا و عرفات انجام شده است.

وی در ادامه به برکات ؛ آثار و ثمرات حج ابراهیمی اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین توصیه ها و سفارش های بسیاری برای انجام فریضه حج داشته و در برخی روایات حتی ترک حج را موجب عذاب الهی دانسته اند . 

نماینده ولی فقیه افزود : به عنوان کسی که سابقه طولانی در حج دارد تاکید می کنم که زایران به نگرانی های ایجاد شده ؛ توجه نکنند.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد : مفاد تفاهم نامه امضا شده بین دوکشور درسفر آینده رییس سازمان حج و زیارت باردیگر مرور خواهد شد و وزیر حج عربستان قول مساعد داده است که از زایران از زمان ورود به عربستان تا خروج از این کشور مراقبت شود.

نماینده ولی فقیه به اشاره به اینکه سفر حج سختی های خود را دارد ؛ از زایران خواست دلهره و اضطراب را کنار بگذارند و درادامه افزود: مدیریت حج ما جمعی است و با کمک زایران ، حج امسال برای اعزام 86 هزار و 500 زایر ساماندهی شده است.

وی همچنین از تمامی رسانه ها و اصحاب خبر خواست تا در انجام ماموریت و رسالت اطلاع رسانی خود درحوزه حج؛مراقبت بیشتری نمایند تا زایران با آرامش خاطر این فریضه الهی را به انجام برسانند.

حجت الاسلام  و المسلمین قاضی عسکر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت سفرحج ، توصیه هایی را در ارتباط با بهره مندی هرچه بیشتر زایران از فیض حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح و خاطر نشان کرد : بازارگردی زیبنده میهمانان خدا نیست و باید از لحظه لحظه حضور در اماکن مقدسه بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت دعا ، مناجات ، قرائت قرآن و حضور در نمازهای جماعت و اول وقت در سرزمین وحی را با پرداختن به امور دیگر از دست بدهیم ؛ اظهار داشت : آمرزش گناه ؛ دستیابی به بهشت الهی ؛ نورانیت قلب ؛ استجابت دعا و رسیدن به آرامش دل و جان از جمله برکات و دستاوردهای حج مقبول است .

نماینده ولی فقیه همچنین ازتلاش و زحمات شبانه روزی تمامی دست اندرکاران حوزه حج 96 که زمینه اعزام و خدمات رسانی به ضیوف الرحمان را فراهم کرده اند تقدیر کرد.

برای این مقاله 144 نظر ثبت شده است

Robert

شنبه, 11 اسفند,1397 :: 03:11

Nike Clearance

Red Bottom Shoes

Pandora Charms

Nike Air Max 97

Valentino

Adidas EQT Support Adv

Timberland Shoes Outlet

Yeezy

Asics Running Shoes For Men

Adidas Stan Smith Sneakers

Timberland Shoes Outlet

Asics Outlet Online

Nike Air Max 270 Women's

Adidas NMD

Nike Air Max Trainers

Air Max 720

Goyard Bags

Valentino

Puma Outlet

Nike Air Max 95

Yeezy Sneakers

Adidas Stan Smith

Yeezy

Cortez

New Nike Shoes

Adidas Ultra Boost Men

Goyard

Adidas Shoes

Adidas Shoes

Timberland Outlet

Fjallraven Kanken

Adidas Shoes

Air Jordan Shoes

Nike Factory

Moncler Outlet

Adidas Outlet UK

Nike Air Max

Adidas Superstars

Asics Running Shoes

NMD

Pandora Jewelry

Red Bottom Heels

New Nike Trainers

Pandora Outlet

Air Max 270 Women

Mens Nike Shoes

Pandora Official Site

Christian Louboutin Shoes

Fjallraven Kanken Backpack

Jordan 13

Yeezy Shoes

Off White Presto

Air Jordan 11

Adidas Ultra Boost Uncaged

Asics Shoes

Ferragamo Outlet

Nike Shoes

Nike Shoes For Women

Air Max 97

Salvatore Ferragamo

Yeezy

Yeezys Shoes

Yeezy 500 Utility Black

Christian Louboutin Shoes Sale Outlet

Christian Louboutin Sale

Louboutin Shoes

Pandora Jewelry

Louboutin shoes

Nike Air Max 270 Men

Louboutin Shoes

Nike Store UK

Nike Outlet UK

Adidas NMD

Adidas Originals Superstar

Nike Store

Adidas Shoes

Pandora Jewelry Black Friday Deals

Pandora Official Site

Nike Air Max 95

Adidas Outlet Store

Asics

Nike Shoes

Asics Shoes

Nike Sneakers For Men

EQT Adidas

Sneakers Website

Adidas Yeezy

Nike Cortez Women

Adidas Outlet

Nike Shoes

Balenciaga Sneakers

New Shoes

Pandora UK

Basketball Shoes

Valentino Sandals

Nike KD Shoes

Nike UK

Fila Shoes

Nike Trainers

Pandora Charms Sale Clearance

Pandora Rings Official Site

Nike Outlet Store

Adidas Originals Superstar

Nike Outlet Store

Nike KD 11 shoes

Nike Store Online

Air Jordan Sneakers

Yeezy

Louboutin Outlet

Pandora Canada

Nike Shoes For Men

Nike Outlet Store

Pandora Necklace For Women

Timberland Outlet Store

Cheap Basketball Shoes

Balenciaga

Adidas Sale

Nike Outlet Store Online Shopping

Pandora Charms Sale Clearance

Nike Shoes

Pandora Charms

Nike Sneakers

Jordans Shoes

Goyard Bag

New Nike

Nike Sneakers

Nike Air Max 95 Essential

Christian Louboutin

NMDS

Yeezy Boost 750

Nike Factory

Yeezy Boost 350

Air Max 270 Men

Ultra Boost Adidas

Nike Running Shoes

Adida

Yeezy Boost 500

Off White Vans

Adidas Sneakers

Louboutin Outlet

Adidas

Nike Outlet Store

Vans

Nike Running Shoes For Men

Pandora Outlet

Pandora UK

Yeezys Shoes

Adidas Superstar

New Shoes 2019

Nike Outlet Online

Adidas NMD

Pandora Charms

Adidas Trainers

New Nike Shoes 2019

Nike UK

Fjallraven Backpack

Adidas Superstar

Skechers Shoes

Pandora Earrings

Pandora Bracelets And Charms

Adidas Shoes

Nike Shoes

Asics Shoes

Adidas UK

Nike Outlet Store

Pandora Rings

Nike Factory

Nike Clearance Outlet

Nike Factory Store

Christian Louboutin

Pandora Rings

Hermes Belt Women

Nike Outlet Store Online Shopping

Golden Goose

Nike Outlet Store Online

Christian Louboutin Shoes Outlet

Red Bottoms Louboutin

Adidas Sneakers

New Nike Air Max 2019

Pandora Bracelet

Lebrons Shoes

Ultra Boost

Adidas Outlet Store

Jordan Shoes

Adidas Outlet

Fila Footwear

Lebron 16

Adidas Yeezy

Asics Running Shoes

Nike Outlet Online

Nike Air Max 98

Hermes Handbags

Nike Running Shoes

Pandora Outlet

Adidas Shoes Men

Timberland Shoes

Adidas Outlet

Asics

Air Max 270

Longchamp Outlet Online

Air Max 97

Adidas UK

Air Max 98 Gundam

Nike Outlet Store Online

Yeezy Supply

Pandora Jewellery

Pandora Charms

Pandora

Red Bottom Shoes

Pandora Charms

Adidas NMD R2

Adidas NMD

Pandora Bracelets

Ultra Boost

Timberland Boots For Women

Adidas Yeezy

Adidas Yeezy

Nike Clearance Store

Yeezy Boost 350 V2

Nike Sneakers For Women

Nike Air Max 2019

Adidas Outlet

Nike Outlet

Nike Outlet Store Online Shopping

Fila Disruptor ii

Nike Air Max 270

Nike Outlet

Pandora Bracelet Charms

Ferragamo

Adidas NMD R2

Adidas Yeezy

Fitflop Sandals

Pandora Charms

Puma Shoes

great mizuno sports equipment malaysi

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 04:15

timberland burgundy earthkeepers pembroke low shoes purple mennike x parra air zoom spiridonroyal blue heels suede stilettos gladiator sandals ladies 3sport thong flip flop black
great mizuno sports equipment malaysi http://www.csgoserv.com/marathon/great-mizuno-sports-equipment-malaysi

womens air yeezy 2 sp red october

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 06:29

womens most comfortable safety toe shoeshannah weilandcheap nikes online australiaburgundy vans snapback
womens air yeezy 2 sp red october http://www.thehobbynovelist.com/last/womens-air-yeezy-2-sp-red-october

the north face mountain jacket wear

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 07:50

noir rouge nike zoom kobe 8 viii 555035 709 en lignecd5806 nouveau vente chaude new balance 996 classique homme nb chaussuresnike kd trey 6 iv ep flyknit mens basketball shoes china redx 17.1 fg homme chaussures football noir adidas 1 sur 5seulement 3 disponibles
the north face mountain jacket wear http://www.djrahulverma.com/barcelona/the-north-face-mountain-jacket-wear

fashion wigs cos high temperature silk short hair brown black hair color wig 25cm 30cm

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 09:22

large gabor wigs the wig companysale foxy 248 hairpiece by easihair ponytailnew women s loose curly hair wig lily medium wavy half head wig g018 611hair pinshair accessories
fashion wigs cos high temperature silk short hair brown black hair color wig 25cm 30cm http://www.iranplastmart.com/start/fashion-wigs-cos-high-temperature-silk-short-hair-brown-black-hair-color-wig-25cm-30cm

kd 5 red for sale uk

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 10:01

how much are vansvelvet v neck dressnike solarsoft ii womens flip flopoff the shoulder white flowy dress blue
kd 5 red for sale uk http://www.knowuhub.com/organize/kd-5-red-for-sale-uk

adidas island button up shirt black us unique cool shirts magnificent 4

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 12:04

pink womens barefoot running trainers shoes adidas adipure uk 8 42 euadidas f30 trx fg leather fussballschuhe dark blue running white vivid pink 46adidas micoach pacer b originalcargando zoomadidas pure boost adidas primeknit pure boost natural grey black white b35163
adidas island button up shirt black us unique cool shirts magnificent 4 http://www.gazabvideo.com/operate/adidas-island-button-up-shirt-black-us-unique-cool-shirts-magnificent-4

new nike sb bruin hi sneakers

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 12:11

womens tommy hilfiger camel w gold rm87659130 248 spring jacket 21372946 2018 spring onlinelebron james nike lebron 15 nba basketball cleveland cavaliersnickent pipe putternike wmns air max 90 leather 921304 601
new nike sb bruin hi sneakers http://www.xhillsx.com/wahlberg/new-nike-sb-bruin-hi-sneakers

energy triblend graphic mens running tee puma white

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 15:10

basket nike dual ride systempuma football windbreaker mens size l multicolorimage of puma future r698 lite sneakercrocs 118 11033 black casual slippers for men buy
energy triblend graphic mens running tee puma white http://www.diyaresabz.com/nmd/energy-triblend-graphic-mens-running-tee-puma-white

herren sneaker vans ludlow partner link

جمعه, 24 اسفند,1397 :: 15:26

vans authentic vn 0 ee3blk black flat shoes for womengood sale vans mlb new york yankees sk8 hi skate sneakers gray mens shoe size 12skinny ripped studded medium jeansvans fa18 old skool vincent van gogh old vinyard
herren sneaker vans ludlow partner link http://www.analisabiometrik.com/egg/herren-sneaker-vans-ludlow-partner-link

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار