پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فارس : برگزاری همایش زائرین حج تمتع 96

4635
2574
مدیر حج و زیارت فارس : برپایی حج امسال بر اساس تدبیر و تصمیم نظام انجام میگیرد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس در روز جمعه مورخ ۲۳ تیر ماه ۹۶ راس ساعت 9 صبح همایش زائرین حج تمتع استان فارس در سالن ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد .
در ابتدا همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس حاضرین به احترام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران قیام کردند.

در این همایش تمامی زائرین گرامی کاروانهای حج تمتع شیراز بهمراه مدیران و عوامل کاروان ها ، مدیران مجموعه ، مدیران شرکت ها و دفاتر زیارتی شیراز ، کارگزاران حج و زیارت استان ، مدیر و کارکنان حج و زیارت فارس و تعدادی از مسیولین محترم استانی و ....حضور داشتند.

__ پس از استماع کلام الهی و اجرای سرود ملی توسط گروه موزیک نیروی انتظامی ، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس ضمن خیر مقدم به زائرین بیت الله الحرام و مسئولین محترم شرکت کننده در همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری "مد ظله العالی " مبنی بر اینکه : اقتدار سیاسی و اقتصادی جزء ضروریات یک کشور است اما مهمتر از همه اینها اقتدار معنوی است و دستیابی به این اقتدار از طریق حج محقق می شود گفت: برپایی حج امسال بر اساس تدبیر و تصمیم نظام انجام میگیرد.

زینلی در ادامه با اشاره به افزایش 35 درصدی اعزام زائران ایرانی در حج 96؛ تعداد کل زائرین کشور را 86500 نفر اعلام کرد و افزود : از این میان تعداد زائرین اعزامی استان فارس در حج سالجاری 3400 نفر در غالب 25 کاروان می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود زائران را سفیران انقلاب اسلامی برشمرد و خواستار شد: امسال هر زائر نماینده یکی از شهدای گرانقدر در سفر حج باشد.

مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی می باشد، در توصیه به زائرین فارس گفت :زائرین محترم هر چه بیشتر موازین اسلامی و شرعی در سفر حج را رعایت نموده و در این سفر معنوی زینت مکتب اهل بیت"ع" باشند.

همچنین ایشان در پایان سخنانش برای یکایک زائرین بیت الله الحرام ، آرزوی توفیق حج با عزت توام با صحت و سلامتی کامل از خداوند منان مسئلت نمود.


در ادامه ، مدیحه سرایی اهل بیت علیهم السلام توسط یکی از مداحان اهل بیت "ع" ، حال و هوای معنوی خاصی به فضای این همایش بخشید.


سرهنگ خسروی فرماندهی محترم پلیس فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز —از دیگر سخنرانان این همایش بود که نکاتی را پیرامون رعایت قوانین و مقررات فرودگاهی، اسباب و وسائل ممنوعه در پرواز ها بیان نمود.
ایشان همچنین درباره ی مبحث مهم "مواد مخدر" و داروهای ممنوعه به کشور عربستان و حساسیت های این کشور به دو مقوله مذکور توضیحات جامع و کاملی را برای زائرین عنوان نمود./...

در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی مسئول محترم نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری"مدظله العالی" در فارس سخنانی در خصوص عظمت و ظرفیت والای سفر حج بیان نمودند.
ایشان با اشاره به این سفر معنوی زائران را به لزوم *برنامه ریزی * و *مهیا کردن خود* برای این سفر سفارش کردند.
دکتر شریفانی ضمن یادآوری شرایط ویژه ی حج امسال به زائران آنها را به لزوم رعایت مقررات و قوانین کشور عربستان جهت جلوگیری از هرگونه تنش و چالش احتمالی توصیه نمود/.
همچنین ایشان در ادامه سخنانش با اشاره به این مطلب که آقا امام زمان ""عج"" در ایام حج ناظر اعمال زائرین میباشند با تاکید بر توکل زائران به خدا و توسل به امام عصر (عج) اعمالی نظیر صدقه در راه خدا ، دعا ، نماز و .... را ضامن حفظ آرامش و تسکین و اطمینان قلوب زاِئران در سفر حج دانست/.

پایان بخش این مراسم اجرای آموزشی نمادین احکام و مناسک حج از جمله طواف ، نماز طواف ، سعی صفا و مروه و ....بود/.
این مراسم با اجرای جمعی از زائرین کاروان های شیراز و مدیران آنها همراه با توضیحات جامع حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا شریفانی شور و حال معنوی و عرفانی خاصی در فضای همایش بوجود آورد/.

همـــــایــــــــشــــــــ زائـــــــریـــــــنــــــــ حــــــــجــــــــــ تـــــــــمــــــــتـــــــعــــــــ ۱۳۹۶
شیراز ـــــــــ سومـیــــــــــنـــــــ حـــــــــرمـــــ اهلـــــــــ بیتــــــــ "عـــــ" در ایــــــرانـــــــ اســــــلـــــــامـــــــیـــــــــــــ
سالنـــــــــ ورزشــــــگـــــــــــاهـــــــ شــــهـــــیــــــد آیـــــتــــــــ الـــــلــــــهــــــ دســــتـــغـــــیـــــــبـــــــــ شــــــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرازــــــــــ
۹۶/۰۴/۲۳

برای این مقاله 2574 نظر ثبت شده است

wzsxvtfthx

یکشنبه, 16 شهریور,1399 :: 11:27

فارس : برگزاری همایش زائرین حج تمتع 96 > سازمان حج و زیارت استان فارس سازمان حج و زیارت استان فارس
awzsxvtfthx
uwzsxvtfthx
wzsxvtfthx http://www.g85460595oxvxxi4a52u77n7m52gnvjns.org/

GScraper

ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1399 :: 16:17

GScraper

Aluminium Door And Window

جمعه, 21 شهریور,1399 :: 12:08

Aluminium Door And Window

Commercial Air Cooler-Typhoon Series

جمعه, 21 شهریور,1399 :: 21:32

Commercial Air Cooler-Typhoon Series

Chinese White Marble

جمعه, 21 شهریور,1399 :: 23:50

Chinese White Marble

Volvo Injector

شنبه, 22 شهریور,1399 :: 00:42

Volvo Injector

Marble Mosaic

شنبه, 22 شهریور,1399 :: 02:36

Marble Mosaic

Architectural Linear Lighting

شنبه, 22 شهریور,1399 :: 03:01

Architectural Linear Lighting

Anti Climb Fence Panels Machine

شنبه, 22 شهریور,1399 :: 05:35

Anti Climb Fence Panels Machine

PAJAMAS

شنبه, 22 شهریور,1399 :: 05:57

PAJAMAS

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار