جمعه 28 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فارس: دیدار مدیر حج و زیارت به اتفاق مدیران حج و مجموعه ۹۶ با استاندار استان به مناسبت آغازین هفته حج

781
0
استاندار محترم فارس: حج بزرگ ترين كنگره اي است كه براي مسلمانان برگزار مي شود و واجب است؛ بنابراين بايد بيشتر به فلسفه اش دقت كنيم نه ظواهرش و فلسفه اصلي را براي حجاج تبيين كنيم.


به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس، امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۹۶ به مناسبت آغازین هفته حج، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت به اتفاق مدیران حج و مجموعه سال جاری با جناب آقای مهندس افشانی استاندار استان دیدار کردند.


این مراسم دیدار در راستای هفته حج و در محل دفتر مهندس افشانی استاندار محترم فارس برگزار گردید
همچنین در این مراسم ، مهندس رستمی معاون محترم زیارتی و گردشگری استاندار نیز حضور داشتند.
در ابتدا مدیر حج و زیارت فارس ضمن ارائه گزارش کامل و جامع از اقدامات انجام شده در حج تمتع سال جاری بیان داشت‌: در حج امسال مقرر شده است ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب نزدیک به ۶۰۰ کاروان از کل کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این میان تعداد ، ۳۴۰۰ نفر در قالب ۲۵ کاروان از استان فارس اعزام خواهند شد و اعزام های این استان به صورت مدینه بعد از ۲۱ مردادماه خواهد بود.


علیرضا زینلی در ادامه با اشاره به اینکه اراده نظام بر این بود که در سال جاری حج تمتع انجام شود و با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته انشالله در حج امسال شاهد حجی باعزت و با تکریم خواهیم بود و امیدواریم که حج امسال که هدف آن زیارت می باشد انشالله به خوبی به پایان برسد.


مدیر حج و زیارت با بیان اینکه هنوز چینش های پروازهای استان مشخص نشده است گفت: دلیل عدم انجام چینش پروازها بر این است که بایستی ابتدا پروازهای مدینه قبل مشخص و انجام شود و سپس پروازهای مدینه بعد.

زینلی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های بسیار خوبی در عملیات ثبت نام حج سالجاری داشتیم افزود: لازم بود تا آموزش های لازم خصوصا" امداد ونجات و کمک های اولیه به مدیران داده شود که در همین راستا تمامی مدیران کاروانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد این آموزش ها را دیدند.

مدیر حج و زیارت استان فارس در پایان با اشاره به همایش زائرین حج ۹۶ که در روز جمعه گذشته انجام شد گفت این همایش مورد استقبال تمامی زائران قرار گرفت و آموزش‌های میدانی مناسک حج با هماهنگی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفانی مسئول نمایندگی محترم بعثه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در منطقه فارس به زائران آموزش داده شد.


در ادامه استاندار محترم فارس در جمع مدیران کاروان ها و مجموعه سالجاری با بیان این که کسی که به حج می رود سفیر و نماینده ملت ایران است، گفت: حجاج کشورهای دیگر بدون این که ملت ما را دیده باشند از روی رفتار حجاج، در مورد ایران قضاوت خواهد کرد.
مهندس سيد محمد علي افشاني در ديدار مديران كاروان هاي حج استان اظهار داشت: حق اين است كه فارس در زمينه اعزام حجاج، نمونه باشد؛ زيرا اين استان به لحاظ تاريخي، مذهبي و فرهنگي، يكي از مهم ترين پايه هاي تمدني كشور و دنيا است.
وي با بيان اين كه مردم استان فارس از ديرباز با نوع زيست شان به كل عالم پيام همدلي، همراهي، هماهنگي و رعايت حقوق انسان ها را به كل عالم فرستاده اند، افزود:در دوران اسلامي و بخصوص با وجود حضرت احمد بن موسي(ع) و شعراي نامدار و بزرگي مانند حافظ و سعدي، در خصوص هم درد بودن و همراه بودن با مردم تاكيد فراوان داشته اند و طبيعي است كه نوع رفتار و منش مديران كاروان ها و مديريت حج فارس بايد زبانزد باشند.
مهندس افشاني در ادامه بیان داشت: بايد هرچه بيشتر نيروها را آموزش دهيم كه با مدارا رفتار كنند و شان يك شيعه و يك ايراني را در آنجا حفظ كنند و بنابراين بايد خيلي با عزت و احترام برخورد شود و به اين منظور بايد به طور جدي حجاج را آموزش دهيد و هميشه كنار آن ها باشيد.
استاندار فارس با بيان اين كه حج آهنگ رفتن است كه نهايتا وحدتي از آن حاصل مي شود، گفت: در حج لباس ها، همه يكرنگ است؛ مقام، منصب، نژاد، دانش، علم و ثروت باعث تفاوت نيست و همه در صفي واحد قرار دارند.
مهندس افشاني با اشاره به اين كه مهم ترين پيام حج، رفتن و به وحدت رسيدن است، تصريح كرد: حج عين توحيد است و اين توحيد عين يكي شدن و خدا را واحد ديدن و جز خدا كسي را نديدن است.
وي ادامه داد: حج بزرگ ترين كنگره اي است كه براي مسلمانان برگزار مي شود و واجب است؛ بنابراين بايد بيشتر به فلسفه اش دقت كنيم نه ظواهرش و فلسفه اصلي را براي حجاج تبيين كنيم.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار