شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

(( مراسم میثاق عوامل و زائرین حج تمتع ۹۷ با شهدای گرانقدر ))

4992
2668

مراسم میثاق عوامل و زائرین حج تمتع ۹۷ با شهدای گرانقدر .در روز شنبه مورخ ۱۶ تیر ۹۷ راس ساعت ۱۸/۰۰ در محل گلزار شهدای گمنام دارالرحمه شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان فارس مراسم میثاق عوامل و زائرین حج تمتع ۹۷ با شهدای گرانقدر .در روز شنبه مورخ ۱۶ تیر ۹۷ راس ساعت ۱۸/۰۰ در محل گلزار شهدای گمنام دارالرحمه شیراز برگزار شد.
این مراسم با حضور علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت فارس، حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی مسئول محترم نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری مدظله العالی ، سرهنگ گرامی نماینده محترم سپاه فجر فارس ، تمامی مدیران مجموعه و کاروان ها و عوامل و زائرین خانواده معزز شهدا حج ۹۷ شیراز و برخی از مدیران محترم دفاتر و شرکت های زیارتی و کارگزاران محترم حج و زیارت در گلزار شهدا گمنام دارالرحمه شیراز صورت گرفت .

 

در ابتدا مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.و سپس حاضرین در جلسه به احترام نماهنگ سرود ملی جمهوری اسلامی ایران قیام نمودند.

در ادامه مراسم علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت فارس در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین ، یاد و خاطره شهدا گرانقدر را گرامی دانست و افزود :اینجانب لحظه لحظه زندگیم را مدیون افتخارات و حماسه های قهرمانانه شهیدان و صبر و شکیبایی خانواده های آنها در مقابل سختی هجران عزیزانشان می دانم.
ذیلا" متن سخنرانی مدیر حج و زیارت استان فارس به شرح ذیل می باشد :



(( بسمه تعالی ))
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست(( مقام معظم رهبری ))
عرض سلام و ادب و احترام و صلوات فراوان بر خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) و ائمه معصومین (ع) و بر امام حاضر و ناظر مهدی موعود (عج) .سلام و درود بر روح ملکوتی حضرت امام (رحمت الله عليه) و سلام و درود بر روح تمامی شهدا اسلام از صدر تا هشت سال دفاع مقدس و شهدا مدافع حرم و شهداي مظلوم منا و سلام و درود خدمت مقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی خامنه ای (حفظ الله) و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ، علی الخصوص خانواده بزرگ حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبري كليه مدعوين عزيز و بالاخص شما زائران گرانقدر حاظر در جلسه .
سلام و درود بر شما خانواده معزز شهدا ، که مردانه بر سر پیمان ایستاده اید و پای در راه و سر در پی فرمان دوست دارید.سلام و رحمت و مغفرت خداوند برشما باد ، که بحق نشان افتخار را با ایثار و صبر خود بر چهره مبارکتان برای همیشه به ثبت رساندید و در کارنامه عمل خود درخشان نمودید.اینجانب لحظه لحظه زندگیم را مدیون افتخارات و حماسه های قهرمانانه شهیدان و صبر و شکیبایی خانواده های آنها در مقابل سختی هجران عزیزانشان دانسته واز خدای رحمان می خواهم که در این مسیر با دعاهای خیر شما توفیق خدمتگذاری به آن خانواده های گرامی و انجام وظیفه در راستای تحقق آرمان های والای شهیدان و امام شهیدان و اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را یابم و به عنوان خادمی در خدمت به نظام ، همچون شهیدان والا مقام از دست آوردهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایم .مستحضريد در سالجاري بيش از 3600 نفر از زائرين استان فارس در قالب 26 كاروان از تاريخ 15/5/97 از طريق فرودگاه شهيد دستغيب شيراز به سرزمين وحي اعزام خواهند شد و لازم است به استحضار شما عزيزان برسانم با همت مسئولان محترم بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كليه شرايط و امكانات براي برگزاري حجي عزتمندانه محيا شده است. همچنين مقرر گرديده در راستاي اقدامات فرهنگي ، كليه كاروانهاي استان فارس تحت عنوان حرم تا حرم و با نام همراه با شهدا مشرف شوند و هر زائر نماينده يك شهيد در سرزمين وحي خواهد بود . امسال تمامي زائرين استان با شهدا عهد و پيمان مي بندند كه به عنوان سفيران و نمايندگان خانواده معزز شهدا و ايثارگران باشند .اميداورم زائران عزيز با حجي مقبول و سعي مشكور و در صحت و سلامت كامل به ميهن اسلامي بازگردند . به بركت صلوات بر محمد و آل محمد (ص).

 

 

 

در ادامه حاج کاظم محمدی مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام با نوای دلنشین خود مداحی نمود .

 

در این مراسم نیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه جنوب کشور با اشاره به شعائر دین و اینکه خون پاک شهدا از بالاترین شعائر دین است سخنانی مفید و ارزشمند ایراد نمودند.​

 

همچنین جناب سرهنگ گرامی نماینده محترم سپاه فجر استان فارس به تشریح فعالیتهای ارزشمند دفاع مقدس و خدمات شهدای گرانقدر در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا علي الخصوص در سفر حج سخنرانی نمودند .​

 

در لحظات پاياني مراسم متن میثاق نامه عوامل و زائرین حج تمتع ۹۷ با شهدا توسط مجری این مراسم آقای حسین پور ( از کارگزاران حج و زیارت فارس ) قرائت گردید .

 

 

در پايان مراسم گلباران قبور مطهر شهدای گمنام ، شهداي منا و شهدای حج توسط مدیر حج و زیارت استان و کارگزاران و عوامل حج استان فارس صورت پذيرفت.

 

 

⭕

برای این مقاله 2668 نظر ثبت شده است

whqvljmyhp

ﺳﻪشنبه, 04 شهریور,1399 :: 02:46

(( مراسم میثاق عوامل و زائرین حج تمتع ۹۷ با شهدای گرانقدر )) > سازمان حج و زیارت استان فارس سازمان حج و زیارت استان فارس
uwhqvljmyhp
awhqvljmyhp
whqvljmyhp http://www.g454sm1fpoi6x42ey5hb031vyz97u217s.org/

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار